Julen.

Äntligen blev det jul fast det var +7 grader och inte en gnutta snö. Julaftonen firade vi hos Åsa. Härligt att Mona kunde komma hem till jul, så vi kunde träffas allihop. Björn, Hanna Carl och Eric hade precis kommit hem från några skiddagar i Sälen. Här kommer några bilder.

Mona var tomte.

Wee! En rosa dockvagn!

Sofie tyckte att pottstolen var det bästa att sitta på, när hon öppnade julklappar.

Framför Kalle Anka i väntan på julklapparna.

Mona, Eric och Björn ser på TV.

Åsa och Sofie.

 

Vid julbordet: Mattias och Mona.

Mätta av julmat. Björn, Hanna och Åsa.

Glad Sofie i mammas knä.

Carl med dataspel.

Eric satt helst för sig själv med sina spel.

Söta tomten.

Arro döljer tomten.

 

Mera julklappsutdelning.

Juldagen var vi allihop hemma hos mig. Sofie var i sitt esse. Hon dansade, hoppade, klättrade,kramades, lekte med hundleksaker och gungade på någras ryggar eller ben.

Carl och Eric försökte hålla sig undan, men fick i alla fall en bamsekram.

Aston hittade lugnaste platsen i Mattias knä.

Plums ned i hundfåtöljen.

Årets julkort, som Helen hjälpt mig att designa.

Det har varit en fantastisk helg för mig, men hundarna har väl haft det lite jobbigt. Julafton fick de tillbringa ganska lång stund i burhagen för att inte irritera Arro. Juldagen gjorde de vad de kunde för att hålla sig undan utan att för det skull missa något som hände.  Båda förmiddagarna var vi i alla fall vid Bro-Håbo några timmar. Vi gick långa rundan ca 1 timme och tränade sedan lite slalom och lite lydnad. De verkar ganska nöjda och de fick mycket kokt lever, som jag fixade åt dem till jul. Nästa år ska jag nog gå in för att lära mig mer om kameran, så inte allas ögon blir så självlysande.

Lämna en kommentar