Någonting blir bättre.

Ja faktiskt blir jag bättre bara av att slippa Revlimiden. Jag tycker att jag gjorde en jätteprestation, som fullföljde behandlingen i sex veckor trots alla biverkningar. Som min läkare sade;”Du gör ett större jobb nu än du kan ha gjort som idrottslärare”. Så är det faktiskt. Att vara lärare i idrott var rena barnleken jämfört med de här kurerna.
Efter strålningen i lördags hade jag mer ont i rygg och armar två dagar efter. Idag, tre dagar efter, känner jag nästan ingenting. Det betyder att strålningen hade avsedd verkan, även om jag inte ville tro det från början. Det måste vara magi.
Problemfritt är det ändå inte. Värken i vänster höft har blivit värre. Jag har svårare att gå och utan stöd går det inte alls. Det är kryckor och rullator som gäller igen. Jag har fått kallelse till röntgen av den där höften. Kan vara intressant att få veta vad det beror på. Jag kan cykla på motionscykeln i alla fall, så jag kan träna lite.
Korsryggen är också ond och rätt som det är hugger det rejält, så jag nästan skriker till. Något knäckte till i vänster armbåge. Fattas bara det också. Jag behöver mina armar för att kunna stödja mig.
På positiva sidan nu är: nästan ingen värk i bröstrygg och överarmar, inga kramper på nätterna och neuropatin i fingrarna känns annorlunda. Det är inte den stickande känslan längre utan mer som om fingrarna har somnat. Jag har kunnat sitta länge och läsa bok utan att benen krampat.
Positivt också att Jazz är bättre. Idag har han inte fått Metacam, men verkar inte ha ont längre. Nu har han fått ta det väldigt lugnt. Katarina har gått en lugn promenad med honom längs elljusspåret och i eftermiddag har jag kört en kort skotertur, men mesta tiden fick han åka. Det blir en kille med mycket överloppsenergi, så i eftermiddag har han skällt oavbrutet på alla ljud utifrån. Man kan ju bli tokig för mindre.

Kommentera

