Äntligen MAMZ-träff.

Vi fick ihop det till slut. Det blev äntligen en dag då alla kunde komma samtidigt. Det blev som vanligt soppa och smörgås med fika efteråt. Eva hade med sig sina 5 pappisar och Birgitta hade med Elvis. Det var roligt för Jazz att få träffa sina kompisar. Han är ju ensamhund numera och har inte så roligt alltid med sin handikappade matte. Vi avslutade träffen med en kort promenad. Eva tog en massa foton.

Birgitta och jag.

Birgitta och jag.

.
Hundgänget.

Hundgänget.

.
Birgitta, Jazz och jag.

Birgitta, Jazz och jag.

.
Birgitta, Jazz och krokiga jag,

Birgitta, Jazz och krokiga jag,

.
Jazz får gå lös, men han håller sig ändå vid  mig.

Jazz får gå lös, men han håller sig ändå vid mig.

. En väldigt grevlig dag var det. Nu hoppas vi att det ska fungera att ses om en månad igen. Då har Birgitta gjort sin operation och jag är på väg att göra min.
Så har jag röntgat min vänstra höft. Jag har trott att även den höftkulan var uppluckrad, men det var inte så. Dr.Christer tror att det är inflammation i muskelfästena och ev. också i slemsäcken. Nu ska jag testa med Voltarensalva och TENS. Han sade också att om inte jag var så envis och tjurig och träningsmotiverad, så hade jag legat på åldringsvården nu. Skönt att slippa det i alla fall. ASIH är verkligen toppen. Tack vare dem kan jag klara mig hemma.
Myelomläkaren ringde också idag. Min M-komponent har gått upp till 25. Den är stabil men hög. Han undrade om jag ville påbörja en behandling till nu med Revlimid, men jag sade ”nej tack”. Neuropatin från senaste behandlingen har inte gått över ännu. Det är mycket kvar även om det är bättre. Jag är inte så darrhänt längre. Jag klarar att ta på örhängena och det var svårt, när jag inte kunde styra fingrarna och dessutom darrade. Fortfarande planeras för operation av min högra höft, så läkarna har inte givit upp mig ännu.

Kommentera

