Det är nog Alien.

Så har jag ofta känt. Det är som om något odjur rör sig i mina blodådror. En väldigt obehaglig känsla. Nu försöker den här Alien ta sig ut. Allt oftare går petekierna sönder och det droppar blod. Inte ser jag vacker ut med blodiga streck på armarna och plåster där de gått sönder. Ibland upptäcker jag bara att jag är blodig någon annan stans där blodet har droppat. Kläderna, soffan eller på benen, när jag duschar.

Fläckig arm. Man ser att blodet runnit under huden.

Fläckig arm. Man ser att blodet runnit under huden.

.
Idag har jag hållit mig ganska stilla och värken har varit överkomlig. Jag har inte behövt extra morfin och har fått lite mer saliv i munnen, så jag kunnat äta. Tyvärr åt jag för många dagar av Åsas goda räkgryta. Tre luncher hade nog räckt, men den var så god. Jag fick rinnande mage idag. Har varit på toa 5-6 gånger och har säkert tappat några kilo igen. Jag som gått upp till 46 kilo. Jag har i alla fall kunnat äta med god aptit.
Min duktiga Jazz och jag var ute med permobilen på eftermiddagen som vanligt. Vi var ute 1 1/2 – 2 timmar. Sedan tog det tid att tina upp. Jag undrar hur det ska gå i vinter. Att sitta still på permobilen är väldigt kallt särskilt, när det blåser.
Åsa har tagit ut anhörighrtspenning och hon kommer varje vecka och hjälper mig. I torsdags schamponerade hon Jazz och fönade honom. Han blev så fin. Pälsen känns som silke.
Jazz blir ren.

Jazz blir ren.

.
Söt Jazz med handduk.

Söt Jazz med handduk.

Igår hämtade Björn och Hanna mig och vi åkte till Öråkersladan och fikade med Åsa och Sofie. Sofie flätade Jazz både öronen och svansen. Han satt så stilla och fint. Han verkade njuta av hennes fingrar i pälsen. I den silkiga pälsen gick flätorna förstås upp direkt, men det var så gulligt att se dem.
Det känns väldigt skönt med alla som tänker på mig och håller tummarna. Det är värt mycket. I fredags fick jag en fin bukett från Madeleine Larsson.
Överraskning som gjorde mig glad.

Överraskning som gjorde mig glad.

Ett svar to “Det är nog Alien.”

  1. Gudrun Brundin Says:

    Tänker på dig och önskar så att du ska få må bättre snart. Stor, stor kram!

Kommentera

