Akupunktur och strålning.

Nu har jag fått akupunktur i 8 veckor. Inte har det gjort någon skillnad.

Här satt nålarna.

Här satt nålarna.

.
Nålarna i andra handen.

Nålarna i andra handen.

.
Igår var jag till Strålningsenheten på Radiumhemmet. Det gick väldigt smidigt. Färdtjänst dit och hem. Jag var borta mindre än 2 timmar. Det svåraste var att klä av sig och på. Ligga på den hårda bänken var lite jobbigt med min onda ländrygg. Själva strålningen kändes inte alls, men efteråt. Det känns som om det är en stor knöl i bröstbenet. Det tar emot, när jag lyfter armarna och när jag tar ett djupt andetag. Att gäspa går inte att beskriva. Jag försöker kväva gäspningar, men då blir det som om lungorna drar in luft häftigt, så jag får så ont i bröstet. Jag hoppas verkligen att det här ska gå över fort, men det lär ta några dagar – kanske en vecka. Svårast är ändå smärtan i ländryggen. Den gör ont hela tiden och strålar ned i vänster lår. Det är det som gör att jag har svårt att gå. Det är också det som gör att jag har svårt att lägga mig i sängen.
Det piggar upp att jag har så fina vänner. Jag fick blommor från Väsby BK i veckan. Så glad jag blev.
Blommor från Väsby BK.

Blommor från Väsby BK.

. I fredags var Ulf M på besök. Han hade också med sig fina blommor. Vi hade en trevlig eftermiddag och mycket att prata om. Det var ju länge sedan vi gick i samma klass i skolan och har inte träffats många gånger sedan dess.
Blommor från Ulf.

Blommor från Ulf.

.
Jazz är duktig. Han leker lite själv med sina mjuka leksaker. Tråkigt för honom, när jag inte kan böja mig till hans nivå. Lyfta upp honom för att kamma pälsen, borsta tänderna eller fila klor känns nästan oöverstigligt ibland, men hur det än är, så har jag hittills gjort det, men det kostar på.
Vi har varit på promenad med permobilen idag. Vi var ute nästan 2 timmar, men sedan tog det nästan 3 timmar innan jag tinat upp. Jag stod länge med händerna i varmt vatten innan fingrarna tinat och färgen på dem gått från likvitt till blått och till slut normal färg. Hur det ska gå i vinter förstår jag inte. Idag var det ändå 7 grader men blåsigt. Resten av dagen har jag varit inne med termotajts och fleecetröja förutom jeans och T-shirt.
Den här har Sofie gjort åt mig.

Den här har Sofie gjort åt mig.

. Så gulligt av Sofie att ta med present till mig, när vi träffades i Öråkersladan förra söndagen.
Jag har lyckats dricka näringsdryckerna en gång om dagen. Till slut gick det. Sedan i våras har jag druckit en om dagen, men nu kom ASIH med en ny dryck, som skulle vara bra för mitt liggsår på foten. Bläää. den har väldigt svårt att få i sig. Usch. Att något kan smaka så illa.
Äcklig dryck.

Äcklig dryck.

. Den ska tydligen innehålla mycket protein, som ska vara bra för läkning, men nog äter jag hellre en fläskkotlett.

Kommentera

