Märsta-Sigtuna BK.

Oj, oj. Med en jobbig förkylning, som precis startat visste jag inte om jag skulle tävla eller inte. Nu segrade viljan över förnuftet igen och efter mycket om och men bestämde jag mig för att åka. Vi kom fram precis, när det skulle bli bangång och jag slängde i mig de 2 alvedonen, som skulle hålla mitt knä i schack samtidigt, som vi gick in på banan. Det är ju ganska typiskt att när man är så där sen, så har man startnummer ETT! Alvedonet hann ju inte verka, men jag hade ingen värk i alla fall. Har det börjat ge med sig eller är det värmen, som gör nytta?

Jazz gjorde ett finfint lopp, men jag förstörde förstås. Jag gjömde banan en kort sekund och det resulterade i en lång sväng, som säkert tog 4 sekunder. Jazz kom på 10:e plats ändå med 0,27 sekunder i tidsfel och det var 27 startande i klassen. Nöjd får man vara.

En förkyld person i varmt solsken är inte det bästa, men vi stannade till agilityklassen. Det var 3 ställen, som var riktigt knepiga, men de klarade vi galant. Däremot missade vi på ett annat ställe och det var med samma fel från mig som i onsdags. Jag bara sprang och trodde att det var självklart att Jazz skulle ta det hinder som kom närmast, men visar man inte så…… Diskade blev vi.

 

Lämna en kommentar